Tegnap egy ker.híradón mondták, a mamut kólacég marketingesei alakították ki Mikulás mai képét: a nagyhasú, lengő, fehér szakállú pirozspozsgás apóét. Ám most olvasom, ez (hosszú előzmények után) már a 19. század közepén megtörtént,:
"Az amerikai Mikulás-imázs (Santa Claus) ... egy vers illusztrációjának nyomán született meg. Clement Clarke Moore 1823-ban íródott "Szent Miklós látogatása" című verséhez Thomas Nast rajzolt képeket a Harper's magazinba 1860 és 1880 között."
Gondolom, a médiamentes vadnyugat még nem gyalulta le a gyermekagyak képzeletközpontjait, ezért továbbra is arról a kóla- és folyékony kátrányipari merketingesről neveném el a díjat (de ki lehetett?!), akinek köszönhetően mára világszerte egyazon verzóban ötlik fel a Mikulás-kép a gyermekek fejében.
És azoknak osztanám a díjat (s mellé egy barackot, de krikettütővel), akik úgy keltenek életre már kitalált alakokat, vagy bármit, hogy az kizárólagossá lesz és útját állja a teremtő, sőt, a gyermeki képzeletnek.
Elsősorban a filmadaptátorok kapnák meg, főleg Hollywood állhatna sorba érte... de sokan mások is.
Tippek, kedves olvasóm?
Ismeretlen_72442 2007.12.07. 23:56:21