ha a blogom NEM TECCENE...

HTML

juss murmurandi

  • oázis: Úristen, jól látom, hogy csillagos ötöst adtál a Talált nőre? Ajaj, nagyon föl kell kötnöm a... ... (2009.07.21. 19:23) 5*-ös könyveim
  • Cotta: Én tavaly olvastam és lenyűgöző volt. Azt írtam róla az akkori naplómban: a pina és a fasz hatalmá... (2009.07.20. 10:06) Lady Chatterly szeretője
  • szamárfül/pável: dehogy, szeretem a kommentelőket! :) (2009.07.19. 14:47) Lady Chatterly szeretője
  • http://klematisznaploja.blogspot.com/: Na, közben meg a rendszer javította, most meg tiszta lükének tűnök :))) Befejeztem. (2009.07.19. 14:46) Lady Chatterly szeretője
  • http://klematisznaploja.blogspot.com/: klematisznaploja.blogspot.com/ - Már rég nem az a blogomnak a címe :) (2009.07.19. 14:45) Lady Chatterly szeretője
  • Utolsó 20

benéz

Felkerültél a térképre! :)

Címkék

15 (2) 16 (2) 17 (2) 1956 (8) 2005 (2) 2006 (3) 2007 (4) 2008 (2) 24 (2) aforizma (2) album (4) amator (2) amerika (2) babits (2) baki (2) balaton (3) banzoltanandras (3) bíró kriszta (3) bkv (5) block lawrence (3) blog (17) blogolás (2) bolgar gy (2) bor (5) bp (4) buda (2) budapest (2) burgess a (2) ciki (3) csakugy (3) csukás istván (3) dedina (2) doku (2) domonyi rita (2) dvd (2) ebed (2) elet (6) erotika (2) erotikus irodalom (3) esterhazy p (2) evocatio (5) ferfi (2) feszt (2) film (19) foci (2) forgacs zs (2) foto (2) fozes (2) francia (4) fringe (2) garay jános (2) gasztro (8) google (2) gyerekkonyv (2) hangulat (2) heti mozaik kommentar nélkül (6) hornby nick (2) horror (2) horvátország (2) hrabal (2) iancu l (3) idezet (3) index (2) ing (2) irán (3) író (9) irodalom (13) irok (2) italia (3) játék (9) jókönyv (4) kaja (2) kaminer (2) kassák (2) kedvenc (3) képregény (4) kérdés (3) kiallitas (3) kína (3) kinai (2) kínai irodalom (2) kiszely gábor (2) konyv (24) könyv (17) könyv7 (3) konyvek (2) könyvfeszt (2) könyvtár (3) kosztolányi (3) krúdy (2) kurvaország (2) lackfi (2) leltár (2) lévai k (2) lichter p (2) lovas ildikó (2) lucky luke (2) magany (2) magyar (7) magyarország (2) makedonia (3) makine (2) márai (2) mccarthy c (2) media (4) melo (3) mese (2) mozi (13) mtv (2) munka (3) muzeum (2) nagy g (2) nőirodalom (2) norvég (3) norveg (5) novella (2) nyár (3) nyugat (2) olvasas (3) olvastam (2) palahniuk (2) párt (2) petőfi (2) politika (4) politikus (2) ponyva (4) proli (3) radnoti (4) reakció (2) reakcio (2) recept (2) reci (2) regeny (10) regény (5) rendorseg (2) riport (2) robot (2) sajtó (2) salinger j d (2) saramago josé (3) satrapi m (2) shakespeare (2) sir (2) sor (2) sorozat (2) spiegelmann laura (2) spiro (2) strasser todd (2) susanka (2) szakácskönyv (2) szakacskonyv (3) szdsz (2) szellemkutya (2) szerb antal (6) szerelem (2) szex (2) szinek (3) szinhaz (2) szo (3) tánc (2) termeszet (2) test (2) thesszaloniki (2) tóth krisztina (2) tv (8) ulickaja (3) utikonyv (4) vamos m (3) vaszary (3) végh attila (2) vers (15) vida gábor (2) worldpressphoto (2) zeller f (2) zene (15) TELJES CÍMKEFELHŐ

MMVII

2008.01.06. 22:39 szamárfül/pável

Múzsám a poszthoz Lobo, aki egyben a dizájnerem is…
Neki is BÚÉK, újra.

Tavaly kiolvastam* 157 könyvet, a legtöbbet októberben: 21-et, augusztusban 18-at, májusban 16-t, és csak egyszer, februárban 10 alatt. Hmm, ezzel nagyjából az éves hazai könyvtermés kb. 1%-át kiolvastam...
(* Pontosítva: zömmel mindet ki-, töredékének pedig a nagyobb részét.)

Akiket felfedeztem magamnak, hogy érdemes továbbolvasni őket: Saul Bellow és Levendel Júlia, Jevgenij Griskovec, Joseph Delteil, Margaret Atwood, Viviane Chocas, J. M. Coetzee, Ian (M.) Banks, Erlend Loe, a szintén norvég, de már királyfi (tényleg!) Ari Behn, Ménes Attila, de mind közül is kiemelkednek a 5*-ösök. Bloggerkollégák könyvein is élvezkedtem: Rentz Matyién és Kerekes Tamásén. Az év legpikánsabb könyvei: Nádasdy Ádám meleg verseskönyve, a Drogszakácskönyv, meg persze az erotikus illusztrációk albuma.

Óriási egyest kaptak, illetve akikben nagyot csalódtam: P. Coelho, Murakami Haruki és Vámos Miklós ideije. Akiben perverz módon pozitívan csalódtam: Bolgár György, mert legalább kicsit tud jól írni). De ezért mindig van lejjebb... A lelkes magyar kapcapoétákban nem lehet csalódni, mindig alulmúlják magukat. De találtam kommersz íróknál aranyat is. És íme az év citromdíjas mondata és a legbizarrabb szakácskönyv.

Angolul sajna tavaly sem sikerült végigolvasni egyetlen könyvet sem, idén már muszáj lesz belevágni.

A könyvön túl:
Legemlékezetesebb moziélményeim: A Faun labirintusa, az Aranykapu és a Sötétkékmajdnemfekete. Ami Színházban volt feledhetetlen: Krétakörösék Hamletje.

Egy éve ilyenkor áttekintettem az áttekinthetetlent. Naptárregényem nyomán szabadon: a szűkös hetes esztendőnél több lett a randi, sőt... Khm, kevesebb nevet kellett megjegyeznem... :-P

És mik történtek ebben a 2007-es évben? Megvallottam, talán nincs is zsánerem, és egyéb bűneimet. (Időközben kiderült, talán mégis van?) Írtam olyat, amely talán több egy átlagos blogbejegyzásnél (Jekyll), elemeztem az urbánus utaskommunikációt, megfejtettem a Nirvána pin-kódját, megmutattam, hogy nem hány feltétlenül szikrát a lebegő, ha két zseni találkozik. Az a lány, talán tanítónő, ma sem tudja, mit úszott meg a buszon..., és eláraszttott a télvíz ideji szerelem: kitört rajtam a norvégmánia. Írtam mélyen szeretett filmekről olyan átéléssel és utánajárással, hogy most csak ámulok, mert már rég nem emlékszem ezekre a kis házidolgozatokra. Sajnáltam és irigyeltem a modern rabszolgákat és lapogattam - virtuálisan - blogkollégák vállát. Szociográfiai megfigyeléseket tettem (Bkv+ rovat) és (Úristen!) még idétlen, szabados verseket is elkövettem! Igen, múzsa is volt... te még emlékeszel rá, Győző?! :-D (A felelősség minden esetben az ihletet adóké!) Comingoutoltam is: hogy könyvalkesz vagyok, és hogy engem, mint hoax-nagypáholy-tagot, majdnem megvezettek egy kacsával. Rácuppantam a camino témára, töprengtem a bloglét nagy kérdésein és a cyberharikirin (amiben Balázs oly jó. Ugye mondtam? :P ) Találtam bakikat, aztán... szembejött egy lány, akivel játszott egy angyal... J.-vel később le is nyomtuk a filippínókat. Újraértelmeztem a meséket a tévében, megtudtam, de azóta már elfelejtettem, mi az a frászkarika meg a bizsók (de tudom hol kell utánanéznem), majd elkezdtem könyvektől írni korunk 2.0-ás magyarnarancsába (ajánlom is). Meg is érdemeltem egy kirándulást a Cicikkel töltött bikinik hazájába! (part 1, 2, 3) Hazatérve murci- és borgőzösen megoldottam a magyar eurókérdést, és sok egyéb mellett felfedeztem az irodalmi iwiw-et - ennek magvalósításához irodalombarát informatikus kerestetik!
Ja, és a szócikkek után újra megjelentem, és évvégi jutalmat kaptam, amiből persze majd vissza is kell fizetnem, mert nyomatékosan ajánlott a házi fejtágító, amire viszont a gyárnak nincs pénze... Ecetera.

És egy szomorú összegzés, 2007-ben távoztak: Lázár Ervin. Kurt Vonnegut. Kollégám, az utolsó lord. Szabó Magda. És ősszel a papa.

4 komment

Címkék: blog leltár 2007 könyvek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leta 2008.01.08. 11:39:27

azt se felejtsd, hogy a vetyeng szó jelentését is tavaly tudtad meg! ha jól emlékszem. de ne vetyengj annyit a múlt éven, inkább nézz előre;)

Ismeretlen_54136 2008.01.08. 11:58:29

'genis, hipszter úr! (http://szamarful.blogter.hu/?post_id=2677)

Ismeretlen_22899 2008.01.09. 21:51:58

Hűha... ez aztán a szakmai ártalom:)
süti beállítások módosítása