ha a blogom NEM TECCENE...

HTML

juss murmurandi

  • oázis: Úristen, jól látom, hogy csillagos ötöst adtál a Talált nőre? Ajaj, nagyon föl kell kötnöm a... ... (2009.07.21. 19:23) 5*-ös könyveim
  • Cotta: Én tavaly olvastam és lenyűgöző volt. Azt írtam róla az akkori naplómban: a pina és a fasz hatalmá... (2009.07.20. 10:06) Lady Chatterly szeretője
  • szamárfül/pável: dehogy, szeretem a kommentelőket! :) (2009.07.19. 14:47) Lady Chatterly szeretője
  • http://klematisznaploja.blogspot.com/: Na, közben meg a rendszer javította, most meg tiszta lükének tűnök :))) Befejeztem. (2009.07.19. 14:46) Lady Chatterly szeretője
  • http://klematisznaploja.blogspot.com/: klematisznaploja.blogspot.com/ - Már rég nem az a blogomnak a címe :) (2009.07.19. 14:45) Lady Chatterly szeretője
  • Utolsó 20

benéz

Felkerültél a térképre! :)

Címkék

15 (2) 16 (2) 17 (2) 1956 (8) 2005 (2) 2006 (3) 2007 (4) 2008 (2) 24 (2) aforizma (2) album (4) amator (2) amerika (2) babits (2) baki (2) balaton (3) banzoltanandras (3) bíró kriszta (3) bkv (5) block lawrence (3) blog (17) blogolás (2) bolgar gy (2) bor (5) bp (4) buda (2) budapest (2) burgess a (2) ciki (3) csakugy (3) csukás istván (3) dedina (2) doku (2) domonyi rita (2) dvd (2) ebed (2) elet (6) erotika (2) erotikus irodalom (3) esterhazy p (2) evocatio (5) ferfi (2) feszt (2) film (19) foci (2) forgacs zs (2) foto (2) fozes (2) francia (4) fringe (2) garay jános (2) gasztro (8) google (2) gyerekkonyv (2) hangulat (2) heti mozaik kommentar nélkül (6) hornby nick (2) horror (2) horvátország (2) hrabal (2) iancu l (3) idezet (3) index (2) ing (2) irán (3) író (9) irodalom (13) irok (2) italia (3) játék (9) jókönyv (4) kaja (2) kaminer (2) kassák (2) kedvenc (3) képregény (4) kérdés (3) kiallitas (3) kína (3) kinai (2) kínai irodalom (2) kiszely gábor (2) konyv (24) könyv (17) könyv7 (3) konyvek (2) könyvfeszt (2) könyvtár (3) kosztolányi (3) krúdy (2) kurvaország (2) lackfi (2) leltár (2) lévai k (2) lichter p (2) lovas ildikó (2) lucky luke (2) magany (2) magyar (7) magyarország (2) makedonia (3) makine (2) márai (2) mccarthy c (2) media (4) melo (3) mese (2) mozi (13) mtv (2) munka (3) muzeum (2) nagy g (2) nőirodalom (2) norveg (5) norvég (3) novella (2) nyár (3) nyugat (2) olvasas (3) olvastam (2) palahniuk (2) párt (2) petőfi (2) politika (4) politikus (2) ponyva (4) proli (3) radnoti (4) reakcio (2) reakció (2) recept (2) reci (2) regény (5) regeny (10) rendorseg (2) riport (2) robot (2) sajtó (2) salinger j d (2) saramago josé (3) satrapi m (2) shakespeare (2) sir (2) sor (2) sorozat (2) spiegelmann laura (2) spiro (2) strasser todd (2) susanka (2) szakácskönyv (2) szakacskonyv (3) szdsz (2) szellemkutya (2) szerb antal (6) szerelem (2) szex (2) szinek (3) szinhaz (2) szo (3) tánc (2) termeszet (2) test (2) thesszaloniki (2) tóth krisztina (2) tv (8) ulickaja (3) utikonyv (4) vamos m (3) vaszary (3) végh attila (2) vers (15) vida gábor (2) worldpressphoto (2) zeller f (2) zene (15) TELJES CÍMKEFELHŐ

KÉM - Kiolvasott ÉletMűvek

2008.04.04. 01:32 szamárfül/pável

Tul'képp Scala bloggerina késztetett erre az írásra, mert egyszer elárulta, már végigolvasta Szabó Magda, Garcia Marquez (összes magyarul hozzáférhető) művét - most épp Saramagón dolgozik... Elgondolkodtam, az általam összeolvasott kisebb tengernyi kötetben vajon akad-e erre példa: és nem nagyon, legalábbis nincs sok dicsekedni valóm. Eszembe sem jut minden olvasott író, így hirtelen csak pár kortársat említhetek: Gerlóczy Marcit, Kertészt (Nobel-díja után kezdtem hozzá - és egészen más köteteit tartom remekműnek, mint a Nobel-bizottság, és persze a hazai recepció), és Tisza Katát.
Már ha az utóbbi egyáltalán író még... Mert csak kiírja magát - az amúgy is gyenge kezdés után - az irodalomból.
Kata grófnő ráadásul nem enged lazsálni, Doktor Kleopátra c. regénye e hónapban jön ki. Igaz, akkor már Lévai Katalint is idesorolhatom - de hát a lektűr is csak könyv (vö. "lektűr, letilt, letámogat"), legalábbis fizikai paraméterei szerint, ugye. De maradjunk komolyak. És pontosak: mert ugye az egykönyves, pardon, egyelőre egykönyves, v
agyis elsőkötetes szerzők ugyebár nem számítanak ebben a "játékban". Pedig őket aztán sorolhatnám. Klasszikust sem "végeztem még ki", sajnos, pedig pl. Szerb Antal vagy Lázár Ervin jó helyezett ebben nálam.
Scala is megalomán talán... jó értelemben, de én is: álmom Balzac "kivégzése" (vagy inkább "bevégzése") lenne... És Móricz, például. Meg Jókai. És Musil, és Hrabal és persze Márai. Stb., inkább nem sznobulok. Sajnos a legjobb esetben is, mindig "akad" pár könyv, ami biztos "kimaradt" közismert nagyoknál (pl. Kundera). Nehéz játék ez...
És ott vannak a nagy kérdések: az elmúlt évek alatt lehet, hogy már "megvolt" pl. Örkény, és mások. Ez az a polc, amit amúgy is mindig újra kell kezdeni...
Szóval, nekem kb. három, legfeljebb 4-5 KÉM-em van.

És Neked milyen KÉM-jeid vannak?! 


Update

alaposabban újrasummázva a KÉMjeimet, asszem őket számlálhatom össze - abc-sorrendben:

Federico Andaházy-Kasnya, , Charles Bukowski, Gerlóczy Márton, Pedro Juan Gutiérrez, , Iancu Laura, Karafiáth Orsolya, Kertész Imre, Lévai Katalin, Rejtő Jenő, Varlam Salamov, Tisza Kata...

Egy részük persze nem nagy dicsőség ... És bármikor felléphet a KÉM-csapatom tagjai közé (vagyis csak egy(-két) elmaradásom van vele szemben) : 

Bánki Éva, Darvasi László, Forgács Zsuzsa Bruria, Krasznahorkai László, Márton László, Orwell, Para-Kovács Imre, Rakovszky Zsuzsa, J. K. Rowling, de Sade, Szathmári Sándor 

26 komment

Címkék: játék életmű irodalom író kiolvas

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ergé 2008.04.04. 17:02:33

nekem 1 van kivégezve, Alessandro Baricco :)

Scala 2008.04.05. 15:45:10

Micsoda publicitás, Istenem... :-) Igen, monomániás vonás, + az a beteges alaposságom is benne van! Szóval 15 évesen Mikszáth Kálmánnal kezdtem, őt is sikerült teljesen abszolválni még gimi alatt első, másodikban. Imádtam. Aztán jött Jókai, nála csak a nagyobb regényekig jutottam - de így is olvastam legalább 12őt -, Victor Hugoval úgy jártam mint Jókaival. Most Saramago ÉS Rushdie, meg hirtelen felindulásból Saint-Exupéry is! Amennyire a hozzáférés kevésbé ismert műveikhez lehetséges. Azt hiszem olvasmányokban nem vagyok egy csapongó alkat... :-) Balzac: az sem kis vállalkozás, ám! Szerintem nem sznob dolog, pláne, ha élvezetből nyomod ;-). Kertész Imre miatt elismerésem, biztos vagyok abban, hogy nem a Sorstalanság lehet a legjobban megírt könyve! Tisza Katát nem vagyok hajlandó többet olvasni, menjen a jó édes k... a...-ba! Remek kezdeményezés a játék, Anyu 2003-ban Márai Sándort végezte ki, állandóan felolvasott nekem is. :-) Olvasta az ÖSSZES (!) Jókait még korábban, meg Herczeg Ferencet két éve... De ő azért elég felületesen olvas... :-)

Ismeretlen_10155 2008.04.06. 17:49:43

van egy KÉM-közeli élményem még tinikoromból Jókaival, aztán persze az e körben láthatólag kötelező gyakorlatnak számító Gabriel García Márquez nekem is KÉMem. aztán ott vannak a Kundera-könyek, amelyeket egy időben nagyon sokat olvastam (van is egy kisebb sorom belőlük a polcon), de sem azokra, sem az Esterházy-életműre nem mondanám, hogy számomra KÉMek. KÉM-közeli állapotban vannak valahol, de szerintem még nem KÉMek. :)

Ismeretlen_10155 2008.04.06. 17:54:12

ja, és persze a magyarul megjelent Dosztojevszkij-ovoure. (gondolom, hogy azzal kapcsolatban a nyáron jutok majd KÉM-közeli állapotba. már feltéve, hogy annyi könyve jelent meg magyar fordításban, mint gondolom...)

Ismeretlen_54136 2008.04.06. 21:27:33

KÉM-közeli állapot - ez jó! :P

Leta 2008.04.06. 21:52:16

Azt hiszem, nekem is csak határeseteim vannak leginkább. Baricco, Szorokin, Hunter S. Thompson, Para-Kovács, Frank Miller. Bár az egy-egy hiányzó mű van amelyiküknél folyamatban. Csak hát párhuzamosan futnak:) Bret Easton Ellis Nullánál is kevesebbjével egyetemben, akinek az életműve szintén tervbe van véve. Most, hogy végignéztem a könyvespolcomat, azt kell mondjam, Palahniuk talán az egyetlen igazi KÉM-em, de 3 megjelent könyvvel ez nem nagy szám. Szerencsére előkészületben a negyedik. Rant az angol címe. Majd sasolom.

Scala 2008.04.06. 22:03:33

Leta, nem semmi! Szorokin... Hú, nagyon ciki, de nem tudom hova tenni. Mentségül: nem btkra jártam... :-)

Leta 2008.04.07. 07:59:09

Jah, bocs, Vlagyimir Szorokin a teljes neve. De hisz tudod, hogy bele vagyok borulva a kortárs orosz irodalomba:) Jó múltkorában írtam az új könyvéről itt. A Bro útjáról. Fekete-narancssárga borítóval;) Megelőlegeztem, hogy jó és az is:) Egyellőre. Az orgialiszt (2.)* bejegyzésben meg a másik két regényét idéztem meg, ha még dereng valami...:) Tényleg, ez is csak 3 könyv. Palahniukkal együtt sem ér fel mennyiségben egy Jókaival. Ízlésekről meg nincs értelme a disputának:) *murci házigazda linkje, poszt-umusz, mert Leta szégyenlős: http://istenallatkertje.blogter.hu/?post_id=57177

Leta, az álmos 2008.04.07. 08:04:45

Izé, elnézést. Korán van még, nem bootolt be az agyam:)) Szóval azt hittem, hogy Murci reagált a kommentemre. Most látom, hogy Scala. Tényleg bocs. Szóval a "De hisz" és a "ha még dereng valami" kitételeket kérlek ugord át:)) Nálad meg a "nem semmi" inkább téged illet, szerintem olvasottabb vagy, mint én;)

Scala az éber 2008.04.07. 09:37:02

Rendben. Semmi gond, nincs harag. :-) A recenziókat megnézem, könyveket mostanában nem ígérem! De legalább tudok villantani jó /megelőlegezem/ kortárs orosz irodalommal... ;-)

Ismeretlen_10155 2008.04.07. 10:43:13

nos, most hogy körbe-körbe cikrálok itt a könyvtárszobában KÉM-kutatva azt hiszem találtam még legalább hármat. elsőnek a hazai piacon egyelőre még három könyvvel jelen lévő magyargentín író, Frederico Andahazy Kasnyára találtam rá, mint relatív KÉMre (minden magyarul megjelent), aztán a hazai recepcióban úgy tizenvalahány kötettel a kilencvenes években megragadt osztrák utálkozózseni, Thomas Bernhard könyvei úsztak be a látóterembe, majd az olasz szakosok által bizonyára jól ismert két Italo Svevo-regény mellett mentem el, ezzel rögtön hárommal bőítve a KÉMjeim számát. megjegyzem egyébként nem valami fair, hogy ilyen két-három kötetes életművekből is össze lehet kapni három-négy KÉMet, ezzel adott esetben egy-egy Jókai- vagy Mikszáth-rajongóra jócskán ráverve, pedighát utóbbiak KÉM-teljesítménye már csak a fellelhető életmű gazdagsága okán is megbecsülendőbb. (mármint: többet olvasott, aki egy Jókai KÉMmel büszkélkedhet, mint aki egy Italo Svevo-val...)

Ismeretlen_63700 2008.04.07. 13:49:51

Agatha Christie, Asimov, Poe, Rejtő Jenő, Lovecraft, Jókai, Mikszáth, Dumas, Sienkiewicz, Karl May, Cooper, Tolkien, Baricco, Cortázar, Marquez, Darvasi, Szabó Magda, Verne. Ebben a listában szépen látszik, hogy keveredik a fanatizmus az ízléssel :) szóval van benne ami kihagyható lett volna, de hát miért ne? Meg tutira van amit elfelejtettem leírni.

Ismeretlen_54136 2008.04.07. 15:38:56

cateye, grat! (Poe-nál bizonyára a fanatizmus volt erősebb..) drc: kösz a memoriadrissítést, éán is találok még pár kémet odahaza, ha jobban körbenézek: pl. Fredercico bácsi asszem az én KÉM-em is... és bezony, Rejtő is! :) update-elek is üstöllést!

maricam · www.tide81@freeblog.hu 2008.04.07. 16:59:48

Az a a szép-amint mindannyian tudjátok- a könyvekben, hogy mindig másképp, másként, máshol érintenek meg. Ebből kiindulva "kivégzett életmű" nincs. Nem lóverseny ez kéremszépen:). És régi filozófiai gondolattal élve: amit tudsz, hogy hiányosság már nem vagy tudatlan.

Scala 2008.04.07. 17:36:27

Macskaszemű: Fúúúú! :-) Pazar egy lista! Cortazart, Bariccot és Karl May-t én még pl. egyáltalán nem is olvastam... Jók? Ízlésemet a KÉMeim alapján talán be tudod lőni... ;-)

Ismeretlen_18393 2008.04.07. 20:12:44

Jókaival sosem lehet végezni, mindig talál az ember egy újabb eldugott novellát valahol :) Emellett Rejtő, Tóth Kriszta, Vavyan Fable, KarlMay.

Scala 2008.04.08. 00:01:37

Igen-igen! Jókainál én sem tudomelképzelni azt a jóleső teljességérzést, ott motoszkálna a fejemben, vajon tényleg?! Amúgy az a bizonoys díszkötésű sorozat rengeteg könyvet tartalmaz, ám!!!

2008.04.08. 15:34:55

Fúúú, milyen nagyon olvasottak vagytok! Kezdeném, gyermekkoromtól! Kipling, ugye, novellái is. aztán Szilvásy, tudom, de nagyon ciki, jajjaj. Berkesi is majdnem, de azt már annyira nem szerettem. Jókai, mert ugye kötelező volt, megszerettem, majd jött az összes, bár sok minden kiesett a fejemből belőle. Aztán S.King,M.Crichton, persze persze, Remarque, Emily Bronté, hú, de nehéz ez.... Lőrincz L lászló, amíg így hívták....dedikáltattam is... Fable, de mostanában már nem, mert egy idő után egyformák lettek a könvei aztán rengetek ezo író. Richard Bach, Easwaran, Anthony De Mello, James REdfield(Ő írta a mennyei prófécia sorozatot) Szepes Mária, Osho, Müller P- (Tőle tényleg minden, még a regények, színdarabok is, amihez hozzájutottam)E. Tolle... most több nem jut eszembe. Viszont hadd dicsekedjek, belekezdtem Hessébe. A Narciss és Goldmund, a Pusztai Farkas, a Sziddharta és a Kerék alatt megvan. Haladok:)

Ismeretlen_54136 2008.04.08. 15:42:12

Hesse lol! deMello viszont nem ezo, kikérem a nevében is ! :P (és beírom magamhoz is. De nem is nagyon "szép"irodalom ő... Ha belefér, akkor nemsokára beírom magamnak Ancsel Évát is)

Ismeretlen_18393 2008.04.08. 18:55:49

Tényleg, most hogy mondjátok: Osho, Szepes Mária.. Scala: melyik díszkötésű? Létezik vagy 6 különböző díszes sorozat :) És van legalább 10 olyan könyve, amihez úgy jutsz hozzá, ha a Szüry Gyüjteményből kikönyörgöd helybenolvasásra - mert könyvtárakban, antikváriumokban hírét se hallották :/

2008.04.08. 22:42:09

Asimovot nem kihagytam?:)))

Ismeretlen_22899 2008.04.12. 11:31:48

Azzal, hogy magyarul hozzáférhető sokat könnyítettél nekem szóval néhány random: Bronte nővérek, Jane Austen, Nick Hornby, Neil Gaiman, Vavyan Fable, Robin Hobb, Anne McCaffrey, A.A. Milne, Terry Pratchett, Kertész Erzsébet, E.A. Poe, Sophie Kinsella, Alice Hoffman ööö és biztos van még főiskolás korból KÉM a szigorlatok miatt, csak azokra nem emlékszem:)

maricam · tide81.freeblog.hu 2008.04.12. 13:38:14

Igen, Lobo, így van ez a Kötelezőkkel :).

Ismeretlen_54136 2008.04.12. 17:53:34

na ja, pl. a többkötetes, de az Összes Művükkel is csak egy (terjedelemre) közepes kötetnyi költők, pl. Pilinszky :)

Scala 2008.04.12. 22:42:51

Anyunál van otthon a polcon. Piros és arany díszkötésű "Jókai-összes"... Milyen sok itt a Vavyan Fable-rajongó. Én csak a Mesemaratont olvastam. Jó, csak valahogy nem elég letisztult. Szóval minden mondatával üt/ütni akar, és azért jóból is megárt a sok... Nagyon szórakoztatóank találtam persze!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.06.13. 23:49:16

na, asszem ch. bukowsky úr megint felzárkózott.
süti beállítások módosítása